Festivalsommar...

Ja banden har ju börjat dyka upp på mina festivaler, i vanlig ordning så börjar Hultsfred faktiskt för jävla bra, med band som Hatebreed och framförallt Converge. Vippe gör ganska mkt för att få se Converge i år, låt oss hoppas dom kommer till min favoritfestival, Roskilde-Festivalen, som sin vana trogen (med undantag för förra året) släpper ganska ointressanta akter. Björk kan man lyssna på, RHCP är sjukt överskattade. Punkt. Att boka The Who var dock ett övertramp utan dess lika. Nästan så man borde fundera på en bojkott. Nä, vem försöker jag lura... Men oerhört besviken över den bokningen iaf.

My Chemical Romance? kommentarer överflödiga. Skräp.
Ett intressant band som dock ska spela på festivalen är ju danskarna i The Psyke Project. Snarlikt The Dillinger Escape Plan samt även lite drag av Converge.

Fast jag tror fortfarande på att dom bokar flertalet feta akter, då Khoma eller Cult of Luna garanterat kommer, i övrigt så är det inte helt otroligt att följande band skulle kunna komma då de enligt sig själva ska ut och turnera i Europa i sommar: The Smashing Pumpkins, Converge, Meshuggah, Napalm Death, Danko Jones, Hatebreed, Machine Head, Metallica, Slayer, Nine inch Nails, Mastodon.....

Sen med lite önsketänkande så kanske band som The Dillinger Escape Plan, Rage Against the Machine, The Ocean, Atheist, Origin, Morbid Angel, Zao, The Bronx, Steve von Till, Raised Fist, Death Breath, Funeral for a Friend med fler med fler...

Nåja, som sagt önsketänkande... men kommer 2-3 av dessa band så är jag mer än nöjd :) Fast det spelar väl egentligen ingen roll om det kommer fler band jag vill se eller inte, jag kommer åka dit iaf hehe... :P

fred


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback