Fredag 9/2 @ Falkenberg / Göteborg / Pusterviksbaren

184333-17

Tyvärr är mina htmlkunskaper oerhört gamla och har därför tynat bort för att ge plats åt mer verklighetsförankrade saker. Nä nu är jag bara full av bajs och jag har helt enkelt glömt bort. Det har som följd att jag tyvärr inte slänger upp fler bilder än just den här från den fantastiska kvällen, dom kommer att dyka upp vid ett senare tillfälle.

Iaf, i fredagsmorse satt jag och suktade efter kvällen när ett av mina favoritband Cult of Luna skulle spela i Göteborg, så jag samt Barger skulle mötas upp i Lund o käka lurre med dreses, innan jag hann åka iväg så skrev jag o Mäts lite på msn så jag frågade en lös fråga om han inte var sugen o följa med, utan ngra större förhoppningar faktiskt, gissa om jag blev förvånad när han valde att följa med! skitkul!
Iaf, vi möttes upp i Lund där vi sprang runt ett tag o faktiskt insåg att det var ganska dåligt med skräpmatsställen i Lund.... till slut så hittade vi iaf ngt som såg coolt ut, Thaibuffé. Jammi tänkte jag så vi gick in o pröjsade.

 Förvånade och fulla i skratt blev vi när dom faktiskt hade pommes frites o hamburgare i buffén. Askul säger Viktor. Efter detta bar det av till Falkenberg för att möta upp Mats, väl på plats så korkar vi ganska direkt upp ölen och börjar dricka till glada toner av Cult of Luna och Orthrelm(eller det var på lördagen kanske, kommer inte riktigt ihåg) Efter en 6-7 öl och lite vattenpipa så tar vi tag i situationen och kör mot Göteborg. Berger som för kvällen är designated driver tar oss lugnt o säkert fram till McDonalds där vi införskaffade lite mat, vilket ironiskt nog var sista gången på osagd tid som Viktor käkade kött. detta ungefär kl kvart över 8 på kvällen. Efter en hel del roliga bilder i bilen och efter ett par varv i Göteborg bestämmer vi oss för att stanna och röra oss mot Pusterviksbaren. Jag är riktigt nervös att vi ska missa och påminner nog mina kamrater om detta 2 ggr i minuten. Fast vi hinner i tid! ganska gott i tid, ca 1,5timme före Cult of Luna spelar så är vi inne och har beställt öl samt köpt tröjor. Ett förband tar plats på scenen, och då vi verkligen står längst fram och ca 20cm från artisterna förväntar man ju sig ngt vidunderligt bra. Tyvärr, för egen skull, så hade jag sjukt fel. Convoj som bandet hette är otroligt dåliga och jag står knappt ut. Dom kunde ju ÅTMINSTONE ha stämt sina gitarrer. Behållningen var sångaren/gitarristen som hade skum hållning och såg allmänt skum ut.

När dom äntligen slutat spela som kommer CoL in ganska direkt. Jag klämmer Johannes (sångaren/gitarristen) på rumpan, ganska fast, han kollar genast vem det är, så ser han att det är en snygging så han ler o tänker säkert ngt i stil med, damn he so hot! Oj, nu gick jag kanske lite för långt, men iaf ganska snart sätter dom igång och inte helt oväntat är det introspåret från senaste skivan nämligen Marching to the Heartbeats. Vackert. Finland kommer sen och jag blir allvarligt nästan gråtfärdig då det är en helt fantastiskt bra låt och jag försvinner in i dimman för ett tag. När spelningen är klar ca 1,5 timme senare så har flertalet låtar från Salvation och Somewhere Along the Highway spelats men ack, inga från The Beyond eller S/T. Det gör ju förvisso inget, då det är rackarrökarskivor i sig. Men jag saknade ngra alster från dom skivorna, bl.a. The Watchtower, Hollow, Further osv... Suverän spelning var det iaf.

Tog tillfälle i akt att prata lite med gitarrist#2 som inte var speciellt pratglad, så kom Johannes tillbaka på scen så jag sa genast hejdå och började prata med honom istället, gratulerade till en bra spelning och var allmänt helnöjd men så frågade jag varför dom inte spelade ngra av mina favoritlåtar då, The Watchtower: han skrattade när han hörde detta o sa att den skulle dom med all säkerhet aldrig spela igen, dom var helt enkelt för trötta på den. Leave Me Here: dom spelar bara denna låten när deras normale sångare Klas Rydberg är med. Hollow: Han skrattade ännu mer och trodde att dom aldrig ngnsin hade spelat den låten. Kanske en gång sa han hehe.. Med en liten tår i ögat frågade jag om dom skulle turnera nu i sommar med Khoma eller Cult of Luna, svaret blev ja, men i Sverige. Direkt frågar jag "Roskilde?" då ler han o säger ja hehe, men jag avslöjar inte med vilka. Bastard! Men nu är det iaf klart att det blir minst en bra akt på Roskilde iaf, super!

På hemvägen så hade jag ganska roligt, vet inte riktigt varför. Jag var full o hade sjukt mkt glädje över att det blir bra band på roskilde kanske... Viktor börjar bli hungrig och kommer därmed raskt avsluta denna inte alltför välskrivna bloggning med en bild, som... ja jag inte riktigt kan förklara, men såhär kul hade jag iaf på vägen till bilen från Pusterviksbaren. Ps. Jag har med lite hjälp kommit på hur jag fixar bilderna sen, så dom kommer upp efter min lunch.

184333-21

Kommentarer
Postat av: Malle

Man kan inte säga annat än att du skriver om musik med en fantastisk inlevelse, cred för det!
Den där röven dock, den åker fram varenda gång va? ;) Tokunge!

Postat av: Aresara

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2009-08-25 @ 07:37:31
URL: http://aresara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback