Meshuggah - Nothing Re-Release

Meshuggah
Nothing Re-Release
061031

Nuclear Blast Records

 

Tungt

När jag hörde att Meshuggah skulle släppa ny version av Nothing så brydde jag mig inte speciellt mkt och kom fram till att det bara måste vara ett sätt att tjäna mer pengar på en redan grymt bra skiva. I en intervju som jag läste i ungefär samma veva så sa Jens Kidman(sångaren) att dom inte alls hade blivit nöjda med hur skivan mixats och att dom ville förändra ljudbilden. Ptsh tänkte jag, skivan är redan så bra så det tror jag inte på. Därför la jag inte så stor uppmärksamhet när den släpptes.

Någon månad efter att den släpptes så hade jag läst ett par recensioner av skivan så kunde jag inte längre låta bli. Jag köpte hem skivan(ja okej jag laddade hem den först men okej). Första spåret Stengah är märkbart tyngre och jag sitter som ett frågetecken och undrar hur fan detta har gått till. Glad som en fåne med redan anmärkningsvärt mkt gåshud så strålar nu Rational Gaze ur högtalarna, jag trycks bakåt i stolen av hur fruktansvärt mkt tyngre den här versionen är jämtemot orginalet. Låten har sån tyngd, låter så mkt bättre än allt dom tidigare gjort.

Efter att ha lyssnat färdigt på plattan så sitter jag med ett fånigt leende och kan inte sluta le, skivan har tagit mig. Skivan äger mig lika mkt som jag faktiskt äger skivan. Produktionen är mästerlig, det låter precis som Meshuggah ska låta, nu förstår jag vad Jens menade när han sa att han inte var nöjd med orginalet. Detta alster får mig att verkligen se fram emot deras nya release som ska släppas ngn gång under 2007.

5/5


  1. Stengah
  2. Rational Gaze
  3. Perpetual Black Second
  4. Closed Eye Visuals
  5. Glints Collide
  6. Organic Shadows
  7. Straws Pulled at Random
  8. Spasm
  9. Nebolous
  10. Obsidian



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback