Ölhävers - Det e Fan Lugnt Ju Sommaren Kommer Snart

Ölhävers
Det e Fan Lungt Ju Sommaren Kommer Snart
00-xx-xx

 

 


Tralalala

Jag lovade något hårdare, jag ljög, jag menade töntigare!
Denna EP från ngn gång 2000 är trallpunk av pubertala tonåringar som gillar, tro det eller ej, öl och framförallt folköl. Även om Ölhävers verkligen inte har ett dugg talang, låtarna är fullständigt absurda och låter ganska illa så är det ngt som tilltalar mig med denna skiva. Det luktar sommar o festival långa vägar och det är ju det bästa jag vet.

Polarna skrattar åt din baksmälla när du vaknar upp i ditt tält, ja då är det inte lätt när du glömt din huvudvärkstablett

Bara en sån rad, får en att dra på smilgroparna för att redan sekunden senare höra en annan väl klingande rad.

Här finns ingen Treo så du har inget val, bakfyllan den botas med bärs på festival

Töntigt, jag vet, roligt? Ja mkt. Då vårsäsongen börjar närma sig, även om det faktiskt snöar idag och är ganska kallt ute, så passar Ölhävers utmärkt när man längtar till sommar o fest. Det är precis vad jag gör nu. Så är du ute efter ngt roligt utan speciella krav på musikalisk talang o framförallt ngt somrigt. Då är Ölhävers det du vill ha!

2/5


  1. Full Som Fan
  2. Förbannade
  3. Jää Jää Wow Wow
  4. Jag Vill Vara Full
  5. Lera Fylla & Tyskar
  6. Vi Dricker Öl
  7. Vi Måste Slåss
  8. Ölhävers Feat. Fyllot



Kommentarer
Postat av: Anna

Bra skrivet.
Mm..de är inte mycket att hänga i granen musikaliskt men texterna e roliga o somriga..har du helt rätt i. Men vem har sagt det måste va så seriöst hela tiien? Kram banana

Postat av: Haakonhedda

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2008-09-05 @ 12:55:18
URL: http://haakonhedda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback