The Mars Volta - Frances the Mute

The Mars Volta
Frances the Mute
050208
Strummer Recordings
Universal



Tråkigt

När The Mars Voltas första skiva De-Loused in the Comatorium släpptes sommaren 2003 blev jag helt i eld och lågor, det var bland det absolut bästa jag hört på den tiden, och inget, absolut inget lät som det. Alltså var ju förväntningarna på den här skivan stora, nej dom var helt enorma. När dessutom hyllningarna till första singeln The Widow var enbart positiva och beskrev med ord som "vår tids Stairway to Heaven" så minskade ju inte direkt förväntningarna. Dagen kom och skivan släpptes. Ja, sen skulle jag nog kunna säga att vi är där vi är idag. För skivan har inte gjort ngt intryck på mig överhuvudtaget, den är oerhört tråkig, och den där magnifika singeln ni vet... den var ganska medioker. Skivan överöstes med goda vitsord och finfina betyg, men jag kan fan inte förstå varför. Låtarna är alltför långa, bara 5 spår till skillnad från 10 på föregående skivan men det är ingen dålig skiva på ngt vis, men den ger mig inget i utbyte och är helt enkelt för tråkig. The Mars Volta släppte ny skiva förra året, Amputechture, detta har jag helt enkelt inte brytt mig om att kolla upp. Jag är rädd att ett av mina dåvarande favoritband ska släppa ännu ett intetsägande släpp som mab bara blir... "jaha..." av...
Nej, jag håller mig till "De-Loused" den är fortfarande svinbra.

2/5


  1. Cygnus...Vismund Cygnus
  2. The Widow
  3. L'Via L'Viaquez
  4. Miranda, That Ghost Just isnt Holy Anymore
  5. Cassandra Gemini



Kommentarer
Postat av: Mats

Bra skrivet, håller till viss del med. Dock tycker jag skivan har sina ljusa stunder också, och de är väldigt ljusa. Tyvärr förstör alla konstiga ljud denna annars kanske helt ok plattan. It was GG, deloused är fortfarande #1

2007-02-14 @ 12:24:31
Postat av: Louistindra

I love this page.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback