The Smashing Pumpkins

184333-3


Ja, som ni flesta vet gör ju ett av den moderna historiens största rockband comeback i år med både ny skiva samt en massiv europaturné under sommarens festivaler. Bekräftade medlemmar är ju Billy Corgan samt Jimmy Chamberlain (dom 2 till höger på bilden). James iha och Darc'y Wretzky som jag knappast tror kommer vara med i återföreningen då dom inte är speciellt goda vänner med Corgan men hoppas kan man ju. Åter till poängen med posten, dom har nu blivit klara till följande spelningar(festivaler)

Rock Am Ring - Nürburgring 2/6
Rock Im Park - Nürnberg, 3/6
Nova Rock - Nickelsdorf, 15/6
Greenfield – Interlaken 17/6

Nova Rock i Österike krockar med Hultsfredsfestivalen så jag har svårt att tro dom kommer dit, men det gör inget så länge dom kommer till Roskilde så blir jag helnöjd. Det ryktades redan förra året om att SP skulle spela där då, men så blev ju itne fallet så jag både hoppas och tror att det blir av i år. Enda återföreningen som skulle slå högre, ja det skulle vara RATM... men det är en annan historia, nu hoppas jag på The Smashing Pumpkins.

The impossible is possible tonight
Believe in me as I believe in you, tonight

1995, Billy Corgan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback