Roskilde 2007

Japp imorrn far vi, aprox 00.00 beger vi oss av mot utopia. Kanske mer känt som Roskilde-Festivalen. I år har jag liksom alltid höga förväntningar, och som vanligt förväntar jag mig att dessa ska besannas! Vilket jag inte tvivlar på. Det är relativt många band jag vill se i år, så jag tänkte lägga upp mitt spelschema för er, trogna läsare av denna blogg. Ni är inte många, men jag gillar er ändå. Så läs, vad vippe kommer se nästa vecka!




Torsdag

22:30 - Mastodon

Denna festivals bästa band. Utan tvekan. Dessutom är de ruggigt tajta och råa live.

Fredag

12.00 - The Psyke Project

Dansk band som klart dragit inspiration från The Dillinger Escape Plan. Hört en skiva och det låter bra. Missar jag inte.

16.00 - Katatonia

Älskar detta band, deprimerande bra. I ordets rätta bemärkelse. Inte sett Katatonia förr och det är väl en av de konserter som smäller högst denna festival.

17.00 - In Flames

Ja, vad ska man säga... det är ju In Flames. Ska bli kul att se igen.

19.00 - Boris

Japansk drone-thrash, vafan det säger allt. Dessutom har de spelat in en skiva med ikonerna i Sunn O)))

22.30 -
Queens of the Stoneage

Tyvärr inte lika bra som för ett par år sen, men spelar de gamla bitar är de väl värda att se!

00.00 - Anthony B

Some reggamusic. Trallvänlig reggae. Hoppas han spelar låtar jag kan nu bara...

01.30 - Hatesphere

Dansk döds-thrash, hur låter det egentligen? Ganska bra säger jag. Tydligen ska de vara riktigt tajta live också. Detta missar jag inte.

02.30 - The Congos

Reggamusic kl halv3 på natten... wtf? Men ett uråldigt rootsreggae-band vill man ju inte gärna missa.

Lördag

15.00 - Machine Head

Machine Head för fan! Senaste 13 årens största thrashband. Det säger inte lite, äntligen ska man få se ett av sina gamla favoritband. Machine Head för fan!

21.00 - Gojira

Progressiv döds från Frankrike. Låter lite väl absurt. Tills man hör musiken, tunga riff, politiska texter, uppenbara influenser av Mastodon. Som hämtat ur "vippes lexikon med asbra musik". Missa inte!

00.00 - Cult of Luna

Post-metal när den är som absolut bäst. Underbart stämningsfullt med elaka utbrott. TUNGT! och vackert..

Söndag

16.00 - Zyklon

Med medlemmar från Immortal, så bara måste jag se bandet. Musiken i sig tycker jag inte står ut speciellt mkt, men Immortal...

18.00 - Pelican

Lite metal, mkt postrock. Mkt bra.





Detta är mitt spelschema! Det ser mkt bra ut om jag får säga det själv, lovande om inte annat. Vi får se hur mkt jag faktiskt ser. 50% så är jag nöjd. Insprängt mellan tiderna, samt de 4 dagarna före är fyllda av öl och upptåg. Årets bästa vecka är äntligen här!

See you on the flipside

/Bastard Son of God



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback