Bibeln, Dreadlocks och Psycroptic

Ja, min farmor har ringt mig flera dagar i rad nu och jag har inte orkat svara för jag vet vad som väntar mig om jag gör det. Men ack, idag ringde hon igen och jag kände mig illa tvungen att svara.

I vanlig ordning så börjar hon samtalet med om jag har fått ett jobb. Nej.. svarar jag. Då börjar predikan.
Du måste klippa dig, du är för gammal för att ha långt hår, du måste skaffa dig ett jobb, varför hoppade du av skolan, du går väl i kyrkan så ofta du kan?, du läser väl bibeln nu när du är hemma?, varför kommer du inte hit oftare...........


Det här med mitt hår börjar gå mig på nerverna, ibland har jag lust att skälla käringen o be henne stänga foderluckan, men jag kan inte... det är ju farmor. Hon pratar med sina kyrkliga kamrater om mig och mitt hår, dom ber för mig. Att jag ska hitta ett jobb. att jag ska KLIPPA mig. Herregud. Dom ber i kyrkan att jag, Viktor Hällerståhl, ska klippa mig så att jag kan hitta ett jobb. Gud uträttar så stora och så många mirakel, bara läs bibeln viktor, så märker du vad gud kan göra. Han botar spetälska viktor. [Viktor är inte troende]

Ungefär här ngnstans slutar jag lyssna, och uppfattar ord som matteus 2:1 och johannes 12:3.
Efter 10minuters ytterligare tjat så slutar hon äntligen och säger att vi får höras en annan dag. Tack god gud.(smaka på den paradoxen)

För övrigt är Psycroptic bättre än någonsin


Kommentarer
Postat av: Per

Hahahaha.... Oh, och glömde jag säga... hahahaha

Postat av: Mats

haha, underbart!

2007-05-31 @ 20:08:59
URL: http://zetsuei.blogg.se
Postat av: malle

nämen lille farmor =)
hehe.. rart.

2007-05-31 @ 20:39:32
URL: http://malinkraft.blogg.se
Postat av: Anää

Du har det inte lätt Vippis!
Jaså de ber för dig också.
Du läsa bibeln e väl ungefär som att du skulle älska techno eller spice girls-pop?
Plus för mkt underhållande blogg idag=)
Kram Bananis

2007-05-31 @ 23:14:54
Postat av: Jimolea

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2009-03-10 @ 10:36:10
URL: http://jimolea.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback